2012. július 26., csütörtök

Árnyékliliom — újratöltve

Korábban említettem, hogy a tél végén vett árnyékliliomunk (Hosta Sieboldiana) betegeskedik...

Pár mondatban összefoglalom az eddig történteket. A konzervből először egy nagy tejfölösvödörbe került február 20-án, ahol aztán irdatlan tempóval megeredt. Március 28-án már 30-40cm magas levelei voltak, összesen 6 darab.

Innentől kezdődött a növényke kálváriája. Egyrészt a március végi kiültetés korainak bizonyult. Nem sokkal a terepre kerülés után ugyanis jött egy erős lehűlés, ami viharos széllel párosult. A szélvihar sok levelét megtörte, a hajnali fagyközeli hőmérséklet sem segített neki, így rohamosan leépült. Az ezt követő erősebb tavaszi fagyhullám időszakára már csak két levele maradt, és ugyan kapott takarást, de mégis elhagyott még egy levélkét. Így júniusban már csak egyetlen apró levele maradt, és komolyan gondoltam arra, hogy kiásom, hátha esetleg valami rágja, vagy ilyenek. Erre végül nem került sor, de a földjét fellazítottam, alaposan belocsoltam, mert száraznak találtam.

Úgy egy hete aztán megjelent egy friss hajtás, amit újabb kettő követett, így tegnap már 3 friss levelet fotózhattam rajta. Úgy néz ki talán nem elkiabálás, de a kis hosta újraéledt. Remélem, hogy megerősödik annyira a tél beállta előtt, hogy kényelmesen áttelel, és a korai kiültetéssel elkövetett hibám nem lesz számára végzetes...

5 megjegyzés:

  1. Úgy látszik itt is a lusta (türelmes?) kertész mamára hajtja a vizet az idő. Van még elég idő, ahhoz hogy felkösse a gatyáját, nekem tavaly még a tavasszal kelt levenduláim is mind átteleltek nyár végi kiültetéssel. Igaz, nem erdőben kellett bizonyítaniuk.
    Olyan jó lenne már ott tartani -csak egy kicsit- , hogy ilyen gyönyörűségekben is gondolkodhassak. De legalább lesz feladatom 5-10 év múlva is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meli az erdő sem veszedelmes hely, sőt, a sok nagy fa valahol védelmet is ad. :) Másrészt számos tekintetben te vagy sok-sok évvel előttünk, mert más adottságú a kerted. :) De szerintem egy-egy árnyékliliom majd minden kertben elfér, nem drágább mint egy csokor vágott virág, szóval... :) Én se fogok ilyeneket ültetni szerintem nagy számban csak majd sok év múlva ha a ház körül rendben lesznek a dolgok...

      Törlés
  2. Szia!
    Ezt a kis hostát a helyén lehet hagyni télre? Nem kell kivenni? Amúgy tetszik. Nagy bokor lesz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, ezek simán télállóak, csak nyilván amíg kicsi,a ddig fagyérzékenyebb, mivel ha elfagy pár hajtás, akkor nem marad elég amiről kihajtson.
      Ez olyan fél méter körülire biztos megnő majd, és kimondottan szereti az árnyékot, így nekünk ideális. :) Bővebben szerintem érdemes megnézned a Kerti napló blogot, ott rengeteg információ van erről a növénycsaládról is. :)

      Ha nam baj a dupla kommentet kivettem. :)

      Törlés
    2. Szia! Köszönöm a tippet! Megnézegettem.
      Dupla komment - no comment:D

      Törlés