2012. július 7., szombat

Diólikőr házilag

Én Piszkénél láttam, aki Reninél látta aki az olasz receptmánián látta, és itt azt mondtam, hogy ennyi elég :), térjünk át a gyakorlatra...

Az első feladat az volt, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű zöld diót szedjünk. Meglátogattam az utca végében található diófát. Diólikőrnek akkor jó a dió, ha a csonthéjuk már elkezdett kialakulni, de még nem kemény. Minőségellenőrzés céljából begyűjtöttem két példányt, felvágtam őket, úgy tűnt, megfelelőek.
Így megkértem Nyözöt, hogy akkor még 10 ilyet szeretnék. Csak kicsit nézett rám furán, de már megszokta — szóval ment, szedte, hozta. Természetesen Emmával figyeltük, hogy szorgoskodik a fa körül.


Diólikőr hozzávalók (kb. 1 literhez)
12 zöld dió,
3 dl alkohol,
20 dkg cukor,
5 szem szegfűszeg,
2 szem szegfűbors,
2 csillagánizs
...és jó nagy adag türelem.

A zöld diókat megmostam, felnégyeltem — mindenki figyelmeztetett, hogy nem árt a gumikesztyű, de ilyen kis mennyiségnél nem használtam, semmi bajom nem lett. Beraktam a diókat egy üvegbe, tettem rá 20 dkg cukrot és állni hagytam egy napot. Másnapra szépen levet eresztett.

A második felvonás alatt felöntöttem 3 dl 90%-os alkohollal, tettem bele 5 szem szegfűszeget, 2 szem szegfűborsot és két csillagánizst. Ez volt múlt hétvégén — azóta az üveget már teljesen megtöltötte a leve, miközben szép sötétbarnára színeződött.
Most jön a neheze: 6–8 héten keresztül néha meg kell rázogatni, és várni, várni várni...

Pár hónap múlva majd beszámolunk az eredményről...

3 megjegyzés:

  1. Hűűűű!Ezt ki kell próbálnom.:)Köszönöm a receptet és a leírást!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Biztos jó lesz!
    Én az alkohol helyett pálinkával ismerem a receptet. Dicsérik hogy finom.
    Mivel nem iszom alkoholt, nem tudok véleményt mondani.
    De aki szereti, annak váljék egészségére!
    Az eperlekvár és öntet az jobban izgat. Sajnos az idén kevés eper termett, így nem került eltevésre.
    Szép az oldalad!
    Ha van időd, nézz körül nálam: http://gyunyikabiokertje.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gyula!
      Mi sem vedeljük napszámra, csak hosszú téli estéken jól esik egy picike likőrrel leülni este a kályha mellé és beszélgetni, amíg odakint teszi a dolgát a tél. :)
      Sajnos az eper nekünk is vásárolt, a közelben sokfelé termelik nagy tételben. Nálunk csak szamóca van, de az gyakorlatilag elvadulva nő mindenfelé.
      Néztem már a blogodat, tetszik! Úgy látom már sok tapasztalatod van ezen a téren így majd lesek ha nem baj... :)

      Törlés