2011. július 11., hétfő

Díszcsorba

Vagy én vagyok kicsit túl idétlen, vagy direkt botlok bele mindig különc növényekbe. Most éppen a Díszcsorba (Liatris Spicata) kapcsán osztanék meg a nagyérdeművel pár kételyt.

Mint azt JuhMeli blogján is kitárgyaltuk, annó mindketten az egyik élelmiszer áruházlánc virágkínálatában vettünk ebből a növényből. A tapasztalatok szerint jól jártunk, mert mindkettőnknél mindegyik elültetett növény kikelt. Meliéknél már virágzik, de az, hogy nálunk késik az nem lep meg, ez ugyanis jellemző tulajdonsága a helyi mikroklímánknak.

Mi tavaly nyár elején ültettük, az útmutató szerint ilyenkor csak a következő évben fog virágozni. Így is lett, tavaly szép zöld volt, idén ismét kibújtak a növények, sőt jópáron virágszárak is kialakultak.


A díszcsorbáink két arca...

Amíg csak levelek voltak, mindegyik dsíszcsorba teljesen egyforma volt. A virágzat azonban már meglepő módon kétféle. Az egyik variáns virágzata alulról felfelé buzogányszerűen szélesedik, és tömött bimbókat mutat. Ezzel ellentétesen a másik változata lent szélesebb és csúcs felé keskenyedik, és a bimbók laza fürtben helyezkednek el rajta...

Vagy a tasakba keveredett többféle belőle, vagy simán ennyire változatos ez a növény? Ez itt a kérdés, válasszatok!

8 megjegyzés:

  1. A helyzet ismerős, válaszom nincs. Bármelyik változat elképzelhető az alábbiakból kiindulva:
    -nem ismerem a növény humorát (genetikáját)
    -nálunk a hasonlóan szerzett, fehérnek vásárolt négy tő lángvirágból két bokor fehér, egy rózsaszín és egy lila-fehér lett.
    Talán egyszer megoldódik a rejtély. De azért mindjárt kirohanok az ezer fok melegbe, megnézem kinyílva is ilyen szembeszökő-e a különbség.

    VálaszTörlés
  2. Hát, a jobboldali az valóban díszcsorba, a bal oldali vagy valami egyéb lesz, vagy egy sikeres génmutáció. Kíváncsi vagyok, mi lesz belôle, ha kinyílik.

    VálaszTörlés
  3. Most gyorsan megnéztem, az enyém inkább buzogány szerű.

    VálaszTörlés
  4. Megnéztem több száz képet, amin persze nem szerepeltek a díszcsorbák. Megnéztem a valódiakat is. A buzogányszerűből olyan lesz, mint az én képemen, de hasonló lesz szerintem a másikból is, és lesz egy harmadik fajta is, melynek virágzata elágazó. Na, ő biztos kakukktojás! Olyan, mintha a szárból sok normális, de rövid virágzat nőne ki. Nem túl szép és elég nehézfejű:)

    VálaszTörlés
  5. Na akor megint belenyúltam a dolgokba úgy tűnik. Lassan azért kezdem megszokni. :)
    Meli: köszi a nyomozást, esetleg majd a virágról közeli képeket készítve összevethetjük a növényeinket. Azért hőgutát ne kapj a díszcsorbák miatt!
    Bea: mármint Neked a baloldalira hasonlító példányod van, ami Kata szerint nem díszcsorba? Hmmm.
    Kata: köszi az ismételt segítségért. A dolog azért érdekes, mert a virágzattól eltekintve teljesen egyformák.

    Van még pár képem a növényekről, ha van olyan közöttük amin valami új részlet látható akkor kiteszem majd. Köszönet az eddigi segítségért is Hölgyeim! :)

    VálaszTörlés
  6. Hát, ha egyébként egyformák, a levelek is, akkor valószínûleg az. Lehet, hogy ez a növény ilyen változékony. Nem tudok róla sokat, az az igazság, úgyhogy nagyon jó, mert most tanulok megint valamit. :)

    VálaszTörlés
  7. Én 1 hónapja elültettem a gumókat, naponta lesem a földet, sehol semmi. Pedig nagyon vártam.

    VálaszTörlés