2011. október 25., kedd

Cserépből vödörbe

A kertünkkel együtt számos kevésbé vágyott tereptárgyat is örököltünk. Ezek jellemzően a kerítés tövében, vastag avarréteg alatt lapulnak, amíg véletlenül rájuk nem találtunk...

Így jártunk egy már-már papírvékonyra rozsdásodott néhai festékes vödörrel is. Óvatosan kell felemelni, mert a füle könnyen kiszakadhat a rozsdából, másrészt az alja sem túlontúl tartós. Egy ideig bosszankodtunk ezen, aztán Emese kitalálta, hogy ültessünk bele valamit. A rozsdás cuccoknak vitathatatlanul van valami elmúlás hangulata — így jól beleillik az ősz legjellegzetesebb virága a krizantém.

Nem tudom ki hogy van vele, de nekem nagyon tetszik ez a virág. Igen tudom, hogy a klasszikus sztereotípiák szerint temetői virág, de annyira szép, sokféle formája, színe, mérete van, hogy mindenképpen szerettem volna a kertbe belőlük. Kicsit úgy vagyok velük, mint Gombóc Artúr a csokival: szeretem a sárgát, szeretem a lilát, szeretem a kisvirágút, meg a nagyvirágút, a hosszú szárút meg a kis gömböc alakúakat is...

A festékes vödrön kívül egy néhai szeneskanna is kapott egy tő krizantémot, így a bejáratunkat két szalmasárga virágú bokor díszíti: egyik festékes vödörben, a másik szeneskannában.

Azért nem mindegyik sínylődik egy rozsdakupac közepén. Került belőlük a félkész sziklakert peremvidékére is, és van még egy elültetetlen aminek jelenleg is keresem a helyét, bár lassan elmúlik a krizantém szezon is. A további szavak helyett inkább képeket adok (sikerült ugyanis egy kedves kollégának köszönhetően életre lehelni a fényképezőgépemet is), a növényt úgy hiszem úgyis mindenki ismeri a kedves Olvasók közül... :)



4 megjegyzés:

  1. Én is nagyon szeretem a krizantémot! Az egyik legváltozatosabb virág (igaz, a nemesítőknek köszönhetően), és a vázatartóssága is egyedülálló, ebben talán csak az orchideák múlják fölül.
    Annak meg különösen örülök, hogy megint van fényképezőgéped! Ez nagyon jó hír egy ilyen csúnya szürke (70% Black) reggelen. :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Kata! Örülök hogy van még krizantém-kedvelő. :) A szürkeség viszonylagos: van ugyan finom kis köd idefenn, de a nedves őszi erdőnél színesebb dolog kevés van! A juharok vöröses-narancsos izzása talán csak esti/hajnali napfényben intenzívebb, teltebb mint amikor ilyen nedves. Brutális szép színek vannak most is szerencsére... Remélem holnap pár fotó is készülhet majd.

    VálaszTörlés
  3. Mi is szeretjük a krizantémot. Szerencse, hogy van belőle jó pár bokor, ami eredetileg is a telek része volt. Egyszer majd bekerülnek a tervezett óriás virágágyba. Addig pedig itt is ott is felbukkannak. Sárgák, rozsdák, lilák. És Jobbraszomszéd nénitől is átnőtt a drótkerítésen jópár bokor. Tetszenek a régi izékbe ültetett növények és azt hiszem a krizantémnak ez a lakóhely típus kifejezetten jól áll. Nekem soha nem a temető jut eszembe róluk. Hanem az, hogy százszor szépek. És, hogy ők az év utolsó igazán nagystílű, lágyszárú szemvidítói.

    VálaszTörlés
  4. Szépek mindenhogyan! Én is kezdek elindulni a "lejtőn", ami nem nehéz, ha annyiféle krizantémot nevelnek a szomszédok, mint errefelé.

    VálaszTörlés