2011. július 27., szerda

Citromfűszörp

TücsökBogárnál láttam először, a két tő citromfüvünk pedig biztosította az alapanyagot.

Hozzávalók:
1 nagy csokor citromfű
1 kg cukor
1 l víz
2 citrom

A citromfüvet megmostam, apróra vágtam, felöntöttem a vízzel, hozzáadtam a cukrot, a 2 citrom reszelt héját és levét, majd az egészet felfőztem. Állni hagytam 2 órát, leszűrtem, újraforraltam és forrástól számítva még két percig főztem. Az elkészült szörpöt beletöltöttem az üvegekbe, amelyiket nem celofánnal kötöttem le, azt öt percre lefektettem.

Ezt a szörpöt kb. egy hónappal ezelőtt készítettem. A celofánnal lekötött üvegek egy része megpenészedett. Számomra tanulság: ha nem akarok tartósítószert használni, akkor vagy csatos, vagy csavaros üveget kell használjak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése