2011. július 23., szombat

Gyömbérszörp

Gyömbérgyökér

Eredetileg csatnihoz vettem, de végül úgy döntöttünk, hogy szörp lesz belőle. A hűtőben fagyoskodó nagyobb méretű gyömbér gyökérről van szó...

Hozzávalók:
1 nagy gyömbérgyökér
1 kg cukor
1 l víz
15g citromsav

A gyömbérgyökeret megpucoltam, lereszelem (elég felszeletelni is), a cukrot kicsit karamelizáltam, felöntöttem a vízzel, beletettem a gyömbért és addig forraltam, amíg a cukor teljesen fel nem olvadt. Hozzáadtam a citromsavat, elkevertem benne, és kész is. Végül a még forró szörpöt beleszűrtem a csavaros üvegekbe, öt percre fejre állítottam őket és már mehettek is fotózkodni.

Fogyasztásra várva...

Ez egy hirtelen felindulásból elkövetett szörpfőzés volt, legközelebb citromsav helyett két citromot fogok beletenni, belereszelve a héjukat is. Szokás szerint most sem volt szörpös üvegem, de szerintem ebből is el fog fogyni. A nagyobbik üveg nem zár légmentesen, saaaaajnos azt még a mai nap meg kell bontani.

3 megjegyzés:

  1. Életemben nem vettem/ettem még gyömbért, de ez érdekes. Igazi szörp, úgy értem hígítva kell inni?

    VálaszTörlés
  2. Igen, igazi szörp. Kicsit csípős, de szerintem nagyon finom. Próbáld ki, érdemes :)

    VálaszTörlés
  3. én esetleg mentát/citromfüvet is tennék bele, asszem ki kell próbálnom :)

    VálaszTörlés