2011. július 23., szombat

Gyömbérszörp

Eredetileg csatnihoz vettem, de végül úgy döntöttünk, hogy szörp lesz belőle. A hűtőben fagyoskodó nagyobb méretű gyömbér gyökérről van szó...

Gyömbérgyökér
Hozzávalók:
1 nagy gyömbérgyökér
1 kg cukor
1 l víz
15g citromsav

A gyömbérgyökeret megpucoltam, lereszelem (elég felszeletelni is), a cukrot kicsit karamelizáltam, felöntöttem a vízzel, beletettem a gyömbért és addig forraltam, amíg a cukor teljesen fel nem olvadt. Hozzáadtam a citromsavat, elkevertem benne, és kész is. Végül a még forró szörpöt beleszűrtem a csavaros üvegekbe, öt percre fejre állítottam őket és már mehettek is fotózkodni.

Fogyasztásra várva...

Ez egy hirtelen felindulásból elkövetett szörpfőzés volt, legközelebb citromsav helyett két citromot fogok beletenni, belereszelve a héjukat is. Szokás szerint most sem volt szörpös üvegem, de szerintem ebből is el fog fogyni. A nagyobbik üveg nem zár légmentesen, saaaaajnos azt még a mai nap meg kell bontani.

3 megjegyzés:

  1. Életemben nem vettem/ettem még gyömbért, de ez érdekes. Igazi szörp, úgy értem hígítva kell inni?

    VálaszTörlés
  2. Igen, igazi szörp. Kicsit csípős, de szerintem nagyon finom. Próbáld ki, érdemes :)

    VálaszTörlés
  3. én esetleg mentát/citromfüvet is tennék bele, asszem ki kell próbálnom :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cimkék

agyament (1) agárkosbor (2) alkonyat (1) Amelanchier (1) antikvárium (1) bab (1) bakopa (2) barka (1) barkács (5) befőzés (3) bodza (1) bogláros szellőrózsa (1) bogrács (1) boltív (1) bufo bufo (1) bársonyvirág (1) béka (1) Cassiopeia (1) chutney (1) ciklámen (1) cinke (1) citromfű (3) csalán (1) csatni (1) csemete (2) csiga (1) csillagfürt (3) csillaghúr (1) csillagászat (5) csipkebogyó (1) csíráztatás (1) csörgőfa (1) dió (1) diólikőr (1) dorottya-nap (1) díszcsorba (3) dömörkapu (1) egynyári virág (2) ehető kert (15) elnevezés (1) első havazás (4) előkert (1) eper (1) eranthis hyemalis (8) eső (1) fa (2) fagy (1) famentés (2) fanyarka (1) fenyő (1) fotózás (10) frézia (1) furcsaság (1) futrinka (1) futóbogár (2) főzés (1) fűszerkert (5) gasztronómia (1) genetika (2) gyertyán (2) gyorshír (1) gyömbér (1) gyöngyike (2) gyöngyvirág (2) gyümölcsbokor (4) gyűszűvirág (1) gémorr (1) gólyaorr (3) habszegfű (2) hagymás növény (1) hajnalka (3) hajtatott hagymás (3) harangvirág (3) havasi gyopár (2) havazás (1) hideg (1) hold (2) holdviola (2) homokozó (1) hosta (6) hosta sieboldiana (6) humor (2) hyacint (1) (3) hóesés (3) hóolvadás (5) hóvirág (2) húsvét (4) ibolya (8) időjárás (11) időkép (1) ixia (1) ixilirion (1) juhar (1) jupiter (2) jácint (5) játék (2) játékbaba (1) kakukkfű (5) kankalin (16) karvaly (1) karácsony (2) kerti pad (1) kerti tó (2) kerttervezés (1) kirándulás (1) kitelepítés (1) kockás liliom (1) komposzt (1) konyhakert (5) korai tavasz (7) kosbor (2) kreatív (3) krisztustövis (1) krizantém (2) krókusz (14) kutyatej (1) kányazsombor (1) kár (2) kérdés (1) kónya sárma (1) köd (1) kökény (5) kökörcsin (6) könyvismertető (1) köszméte (5) kövirózsa (5) kőtörőfű (5) lednek (1) lekvár (2) lepényfa (1) levendula (5) lila (1) lombhullás (1) légköroptika (1) maci (1) madarak (2) madárbarát kert (1) madárbirs (3) mag (1) martilapu (1) medve (2) medvehagyma (2) medveparlament (1) melegfront (1) menta (2) mi lehet ez? (1) mikroklíma (3) model (1) mogyoró (2) moha (4) málna (1) mézvirág (1) nadálytő (2) nanokertészet (1) nefelejcs (1) nyomozás (1) nyár (16) nárcisz (7) népi regula (1) növénybeszerzés (1) offtopic (2) orgona (2) oxalis (1) palántázás (1) paradicsom (5) perseidák (1) phlox (3) pitypang (4) porcsinrózsa (1) programajánló (1) páfrány (1) pázsitszegfű (2) pók (1) recept (1) repkény (1) retek (1) ribizli (7) rovarok (1) rozmaring (2) rövidhír (1) rügyfakadás (2) salamonpecsét (1) saláta (2) salátaboglárka (12) Saxifraga (3) Saxifraga trifurcata (3) Saxifraga x arendsii (3) som (1) spárgatök (1) szamóca (1) szeder (2) sziklakert (15) szurokszegfű (1) szárazság (1) százszorszép (1) szörp (8) sövény (10) sövényhiradó (8) talált virág (1) tatárvirág (1) tavasz (63) tereprendezés (2) termés (2) ternye (1) terv (1) tiszafa (3) tokány (1) torz virág (1) trombitafolyondár (1) tulipán (1) turbolya (1) turkesztáni szil (17) tél (25) téli állatvilág (2) téltemető (9) télutó (5) tölgyfa (3) tüdőfű (7) update (4) vadvirágok (18) varangy (1) veronika (1) vidám (3) villámcsapás (1) virág (2) virágcsokor (1) virágkiállítás (1) virágnap (3) virágzás (10) védett növény (2) zivatar (1) zselé (2) zuzmó (4) zöldség (1) zúzmara (1) ágyásszegély (1) állat (1) április (1) árnyékliliom (5) ínfű (1) öntet (1) összefoglaló (3) ültetés (10) ünnep (1) üstökös gyöngyike (1) ősz (23)