2014. április 22., kedd

Virágos Húsvét

Tavaly azon viccelődtünk, hogy fehér Húsvétunk nemigen volt még. Idén ennek az ellenkezője az igaz, gyakorlatilag a napokban már nyílik az orgona, kora májusi virágok nyílnak együtt az áprilisiakkal. De most mégsem ezekről lesz szó, hanem az újjászületés kapcsán egy kis fácskáról.

Történetünk tavaly őszre vezethető vissza. Emmával ovódába menet egy szakaszon egy olyan utcában megyünk általában amit Csörgőfák (Koelreuteria paniculata) szegélyeznek. Értelemszerűen feltűnt neki is a jópofa zacskóba csomagolt termése, így muszáj volt szedni egy jókora adagot. A kis kemény magok jópofa játékok is, bár figyelni kell, mert nem ehető, így nem minden gyereknek adható oda.

A leszedett magok kapcsán tartottam is némi biológiaórát, hogyaszongya ez a csörgőfa magja, azt elültetve kicsi fa lesz belőle, az szépen lassan megnő, virágzik, termést hoz stb. Ha már beszéd, kísérletezzünk is, gondoltam, és egy kis cserépbe eldugtunk 5 db. magot, és az ablakba tettük. Néha kapott vizet is, de különösebben azért nem foglalkoztunk vele sokat.

Januárban megjelent egy pici zöld hajtás. Kíváncsian vártuk, hogy csak valami gaz, vagy netán egy csörgőfa. Kerti földből ugye bármi kikelhet — no meg annak az ellenkezője is. Egy hét után bomlott ki a jellegzetes levele így kiderült: van egy csörgőfa-csemeténk.

Azóta egyre gyorsabban növekszik, és húsvét hétfő reggelén már akkora mint ami a mellékelt képen is látható. A magból új élet sarjadt.

3 megjegyzés:

  1. Szia Nyözö! Gratulálok a kis fádhoz, legyen sok örömötök benne. Azért olyan helyre ültesd, ahol nem lesz zavaró a sok-sok termés "szemetelése". Egyébként igénytelen fácska, mondjuk azért a napot szereti.

    Petra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Petra! Igen, nálunk is éppen a termések miatt került úgymond képbe. :) Hát napos hely nem sok van mifelénk, mert keskeny a telek, és kétoldalt a szomszédban is sok a fa. A kevés napot se biztos hogy neki érdemes fenntartani. :) Igaz szentendrén többfelé van olyan fekvésbe ahol csak időszakosan kap napot, és az sem baj ha nem 5-8 méter magas lesz :)

      Törlés
  2. No, hát utánajártam ennek a csörgőfának. Megmondom őszintén, hogy így név alapján fogalmam sem volt arról, hogy melyik növényről is van szó. Viszont képek alapján ráeszméltem volt, hogy bizony hiszen ösmerem ütet. Mármint a fajtát.
    És amúgy meg jó ötlet, köszi! Már egy ideje azon agyalunk itthon, hogy milyen fát ültessünk az udvar közepibe. Asszem most megtaláltam, Nyözö uram segedelmével!

    Az egyik előző posztodnál említetted volt, hogy küldtél nekem led témában egy kimerítőbb levelet. Néztem majd minden nap, vártam, de nem kaptam újabbat, mint amit legelőször levélcseréltünk.

    VálaszTörlés