2014. május 28., szerda

Epres bodzazselé

Újra itt a bodzaszezon. Elkészült az idei adag szörp, de még maradt bodzavirág — így készült zselé is.

Az egész azzal kezdődött, hogy pár hete egy szombaton megvártuk, amíg úgy igazán elkezd esni az eső. Mire minden vizes lett, de még zuhogott, megérkeztünk kedvenc bodzafánkhoz a Szentendrei szigetre. Eltökélten kiszálltunk az autóból és szedtünk jópár zacskó bodza- és akácvirágot. Miután lassan elállt az eső és a fán sem maradt elérhető virág, elindultunk hazafelé.

Szerintem ez egy teljesen normális viselkedés. Na jó, nem annyira. Na jó, kicsit dilisek vagyunk. Na jó, nagyon dilisek vagyunk. Útban hazafelé vettünk két doboz epret is.


Egy zsákmány, és az ideális időjárást demonstráló kép. Balra az akác, jobbra a távolban bodzák...

Hazaérve elkezdődött a maratoni bodzafőzés. A bodzazselé és a bodzaszörp készítés is azzal kezdődik, hogy telerakom a legnagyobb edényünket bodzavirággal, háromnegyedig megtöltöm vízzel, teszek bele cukrot, citromot és az egészet felforralom. Ezután egy éjszakát állni hagyom.

Másnap aztán leszűrtem, felforraltam, palackoztam és a végén a palackokat 5 percre fejre állítottam. Bodzazselé esetén ekkor kerül bele az 1:3 arányú dzsemfix. Én kb. 1 literhez tettem egy zacskó zselésítőt.

Mivel vettünk epret is, készült epres bodzazselé is. Ehhez a megtisztított epret kb 1 centis kockákra vágtam, bele raktam a még forrásban levő bodzaléhez és együtt főztem 3 percig. Ekkor levettem a tűzhelyről, nagyjából leszedtem kanállal a tetején levő habot, majd a zselét kisebb üvegekbe raktam. Az egyik üveg nem záródott rendesen, kénytelenek voltun feláldozni magunkat — pár órára hűtőbe raktuk majd megettük. Mindenkinek ízlett...

1 megjegyzés: